Eesti tehnoloogiaettevõtted Jaapanis – SusHi Techi mess, suhete loomine ja uued missioonid Jaapani turule 

Eesti tehnoloogiaettevõtted Jaapanis – SusHi Techi mess, suhete loomine ja uued missioonid Jaapani turule 

Mai alguses toimus Tehnopoli ja meie Soome koostööpartneri GreenNetFinlandi koostöös esimene ettevõtete missioon Jaapanisse. Eestist osalesid missioonil väiketuulikute tootja Tuge Energia ja hoonetele hoonetele energiasäästlikkuse platvormi pakkuv R8Technologies. Ärimissioon toimus projekti FinEstJapan raames.

Lisaks Eesti ettevõtetele osales missioonil kaks Soome ettevõtet: sarnaselt R8Technologies’ hoonete energiasäästlikkuseks parimat energialahendust otsiv Nolla-E ning toiduainetööstuses ringmajanduse lahendusi ja seente kasvatussüsteeme pakkuv Helsieni.

Jaapan on palju võimalusi pakkuv turg, olles erinevate reitingute järgi mõnel juhul maailmas neljas või nüüd viies majandus. Mõnes valdkonnas äärmiselt kaugele arenenud, näiteks autotööstuses, kuid teisalt paljudes teemades veel arenguvõimalusi otsiv turg on alati pakkunud suurt huvi ka Eesti ettevõtetele.

Turule sisenemine Jaapanis tähendab kindlasti tavalisest pikemat suhete loomise aega ja seeläbi turule sisenemiseks investeeritavate ressursside maht (aeg, finantsid, tööjõud) on tunduvalt suurem võrreldes teiste kaugete turgudega. Jaapanlased on oma ärisuhete ülesehitusel ülimalt detailsed – uuritakse väga põhjalikult ettevõtte senist tausta ja kogemusi ning pakutava toote/teenuse või tehnoloogia tegelikku olemust ja töökindlust. Paljud küsimused, mis eurooplasele tunduvad iseenesestmõistetavana, tulevad eraldi tähelepanu alla. Sestap tuleb arvestada arvukate ärikohtumistega mitmete kuude või isegi aastate jooksul.

Teisalt, kui kohtumiste kadalipp on läbitud ja usaldus võidetud ning lauale võetakse teemad NDA, MoU või LoI sõlmimisest, siis on see konkreetne märk tegeliku äritehingu sõlmimise soovist. Lisaks on jaapanlaste jaoks pilootprojekti pikkus tavaliselt kolm aastat, erinevalt Euroopast, kus piloteeritakse või testitakse mõnede kuude ja maksimaalselt aasta jooksul. Lisaks on jaapanlased oma äripartnerite osas algselt küll väga valivad, kuid kord valiku teinud, väga lojaalsed. Seega ajalise ja rahalise investeeringu maht turule sisenemiseks tasub üldjuhul ära pikaajalise partnerlusena.

FinEstJapan projekti eesmärgiks on toetada 2,5 aasta jooksul Eesti ja Soome tehnoloogiaettevõtteid Jaapanis turule jõudmiseks. Selleks on projekti konsortsiumi liikmed, Tehnopol ja GNF, värvanud kohaliku konsultantide tiimi Jaapanis, kelle ülesandeks on kohapeal sobivaid ärilead’e  leida ning kohtumisteks ettevalmistusi teha. Lisaks toetab projekt huvilisi Jaapanisse toimuvate ärimissioonidega, mille raames on tähelepanu 1:1-le ärikohtumiste läbiviimisel ja uute kontaktide leidmisel.

Maikuus toimunud esimese missiooni käigus oli ettevõtetel palju eraviisilisi kohtumisi ja vabal hetkel sai külastada Sushi TecHi tehnoloogiamessi, mis koondab endas suurimate Jaapani korporatsioonide esindatust ja paljude idusektori ökosüsteemi osalejate väljapanekuid. Messi ülesehitus on üsna rahvusvaheline, mistõttu on lihtne uusi kontakte leida ja sõlmida. Projekti raames on plaan ka järgmisel aastal Tokyos SusHi Techi messi külastada.

Järgmine Jaapani suunaline missioon toimub 20.-24. oktoobrini Osakasse. Missioonil osalemiseks peab ettevõttel olema huvi Jaapani turule sisenemiseks ning tehtud omalt poolt ka esimesed taustauuringud turu sobivuse kohta. Projekt pakub läbi kohalike konsultantide täiendavat turuanalüüsi ja võimalikke kontakte. Lisaks peavad kõik projektis olevad ettevõtjad läbima turule sisenemiseks vajaliku eelmentorluse, mis aitab Jaapani turu jaoks vajalikku väärtuspakkumist ja ekspordistrateegiat analüüsida.

FInEstJapan projektiga liitumiseks kirjuta: Anu Puusaag, anu.puusaag@tehnopol.ee.

Meie partnerid

Ole kursis põnevate innovatsiooniuudistega