Airbnb sunnib ka hotelle muutuma personaalsemaks

Üha rohkem inimesi eelistab hotellide asemel ööbida näiteks Airbnb kaudu broneeritud ööbimiskohtades, sest lisaks mõistlikule hinnale saavad nad oma vastuvõtjaga ka suhelda ja temalt soovitusi, kuhu võõras linnas minna. See sunnib ka hotelle muutuma üha personaalsemaks.

„Kui hotellidele antud keskmine hinnang on Tripadvisoris 3,8, siis 95% Airbnb arvustusi saab hindeks 4,5. Paljud arvavad, et Airbnb edu taga on vaid odavam hind, kuid tegelikult on uuringud näidanud, et samaväärselt hindavad Airbnb kasutajad seda, et platvormi on mugav kasutada ja külastuse käigus saadud kogemus on palju isikupärasem,“ selgitab hotellidele klienditeeninduse platvormi pakkuva Eesti ettevõtte Guestjoy juht Alar Ülem.

Tema sõnul on see selge märk, et ka hotellid peavad kiirelt muutunud oludega kohanema. Hotellide kasuks räägib omakorda see, et paljud inimesed eelistavad siiski privaatsust ehk nad ei soovi ööbida kellegi teise kodus. „Teisalt tahavad ka need inimesed saada soovitusi ja pakkumisi, millist põnevat näitust sihtkohas külastada, kus õhtust süüa või kuhu poodlema minna,“ kirjeldab Ülem.

GuestJoy aitab juba täna 16 erinevas riigis hotellidel muuta külastajate kogemust personaalsemaks ja mugavamaks. Ülemi sõnul katavad nad sisuliselt ära terve klienditeekonna alates broneeringu tegemisest. „Enne hotelli saabumist saame saata külastajale just temale mõeldud täiendavaid soovitusi ja pakkumisi. Hotellis oleku ajal saab inimene tellida lisateenuseid mugavalt vaid ühe-kahe nupuvajutuse abil ning puudub vajadus kuhugi helistada või hotelli lobbysse minna. Pärast külastust saab klient aga hinnata, kas jäi pakutuga rahule või mitte.

Maailma suurtel hotellikettidel on sarnased lahendused kasutusel, kuid kettidesse mitte kuuluvates majutusasutustes tehakse veel väga palju käsitööd. „Meie platvorm sobib nii 12 toaga boutique hotellile kui ka 500 toaga arvestatavalt suurele tegijale,“ selgitab Guestjoy juht.

Tehnopol Startup Inkubaatori juhi Martin Goroško sõnul tegutseb reisi- ja majutusteenuste turul aktiivselt tuhandeid rakenduste, platvormide ja teenuste pakkujat. „See teeb sektorist vaieldamatult ühe innovaatilisema, samas aga ka kõige konkurentsitihedama valdkonna, kuhu üks start-up ettevõte võiks siseneda. Lisaks on ees ka suured ja tugevad, AirBnB, Booking.com jms, kes väikseid teenuspakkujaid hommikueineks söövad. GuestJoy on suurepärane näide, kuidas on võimalik üleküllastunud turule siseneda tugeva motivatsiooniga meeskonnal, kes kõnetab õigete sõnadega õiget sihtgruppi,“ rääkis Goroško sellest, kuidas alati ei tasu karta ka tiheda konkurentsiga valdkondades äri alustada.

Guestjoy eesmärk ongi parandada külaliste kogemust ja rahulolu kõigis sõltumatutes hotellides. Seda, et teenusel on suur potentsiaal tõestab ka asjaolu, et eelmise aasta lõpus valisid Eesti äriinglid Guestjoy kõige lootustandvamaks ettevõtteks ning investeerisid sinna koos riskikapitalifondiga United Angels VC kokku 340 000 eurot.

(Foto: Scanpix, AFP)

Meie partnerid

Ole kursis põnevate innovatsiooniuudistega