fbpx

Comodule teeb rattad nutikaks, et neid ära ei varastataks

Sel nädalal on Geeniuse nädala idufirmaks Teaduspargi Tehnopol klient ja Prototroni alumni Comodule, mis alustas hiljuti Taipeis toimunud kergsõidukite aasta oluliseimal messil koostööd tuntud komponenditootja Brose’i ning Accelerated Systemsiga.

 

Mis on teie suur idee?

Toetada emissioonivaba transpordi revolutsiooni läbi kergsõidukite digitaliseerimise.

Arendame asjade interneti tehnoloogiat elektriratastele ja elektrirolleritele. Toode koosneb riistvarast, pilveserverist ja mobiiliäpist. Müüme oma tehnoloogiat sõidukitootjatele, kes selle integreerivad ja seejärel lõpptarbijatele osana sõidukist müüvad. Hea paralleel on Bosch autotööstustes, meie kõigi autodes on väga palju Boschi komponente millest meie lõpptarbijatena ei ole teadlikud. Samas on Bosch üks maailma suurimaid eraomandis olevaid ettevõtteid.

Digitaliseerimine tähendab, et varustame sõidukid seadmetega, mis koguvad andmeid nende kasutuse kohta veebiserverisse:
1. Kogutud andmeid kasutavad sõidukite tootjad nii garantiiprobleemide lahendamisel kui ka tootearendusotsuste tegemisel,
2. seade võimaldab sõidukite tootjale võimaluse tarkvaraprobleeme parandada juhtmevaba tarkvarauuendusega üle võrgu,
3. seade võimaldab lõpptarbijal jälgida sõiduki asukohta ja kasutusandmeid reaalajas (varguse korral) läbi mobiilirakenduse,
4. seade võimaldab kullerteenuse pakkujal jälgida ja juhtida kullereid reaalajas läbi veebirakenduse.

Miks on vaja rattad nutikaks muuta?

  • Et me neid rohkem kasutaks. Julgeksime osta paremaid sõidukeid kartmata, et need ära varastatakse.
  • Et luua uusi ärimudeleid nagu näiteks jagamismajandus ja kullerteenused.
  • Et tagada parem teenus ja kvaliteet.
  • Et toota efektiivsemalt ja seega odavamalt.

Kes on tegijad ja mis on nende taust?

Ettevõte on asutatud viie Tallinna tehnikaülikooli vilistlase poolt, kellest neli kohtusid Tudengivormeli projekti raames. Tänaseks on asutajatest aktiivselt ettevõtte käekäiguga seotud kolm. Meeskonda kuulub kokku 15 erakordset inimest. Enamik meist on tugeva inseneritaustaga. Lisaks eestlastele ka sakslane, kreeklane ja Singapuri kodanik. Lisaks Tallinnale on kontor ka Berliinis ja esindus Taipeis.

Meeskonda kuuluvad:

Kristjan Maruste, kaasasutaja ja tegevjuht.

Kristjan on karismaatiline liider, kes hoiab meeskonda koos ja lahendab kõik rasked olukorrad alates tootearendusest müügini.

Heigo Varik, kaasasutaja ja tarkvaraarendusjuht.

Heigo juhib kindla käega tarkvaraarendusmeeskonda, mis garanteerib veatu suhtluse serveri, veebi- ja mobiilirakenduse vahel.

Teet Praks, kaasasutaja ja äriarendusjuht.

Teet veab vedurit, mis toob rahvusvahelised ettevõtted kliendiks ja sealjuures tõlgib kliendi tagasiside tootearendusmeeskonnale ülesandeks.

Kogu tehnoloogia arendatakse majas sees. Me usume, et innovatsioon õitseb kui erineva taustaga ajud ühte ruumi kokku panna.

Kes on investorid ja kui palju nad firmasse juba raha on pannud?

Inglid Eestist, Saksamaalt ja Ameerikast. Saksa suurim varajase faasi riskikapitali fond High-Tech Gründerfonds ja strateegiline arenduspartner Taiwanist.

Kokku oleme raha kaasanud natuke vähem kui miljon eurot.

Millega te raha hakkate teenima?

Sõidukite tootjad maksavad meile litsentsitasu iga sõiduki pealt, mis kasutab meie tehnoloogiat.

Jagamismajanduse mudeli puhul teenime protsendi igast tehingust.

Miks olete just teie see üks kümnest idufirmast, kes ei lähe pankrotti?

Väga hea ajastus: selge nišiturg mis kasvab üle 30% aastas.

Äärmiselt tugev laiapõhjaline tehnoloogia mis meie valdkonnas on teistest pikalt eest.

Meeskond mis on vasktorudest läbi käinud ja teab, et kui teha hästi kõvasti tööd siis ei ole mitte miski võimatu.

Ja pealegi, 92% startupidest läheb pankrotti esimese 1000 päeva jooksul. Meil sai see aeg just täis.

 

Loe lähemalt, millised on Comodule tulevikuplaanid täismahus artiklist SIIT.

(allikas: geenius.ee; autor: Gregord Sibold)

Ole kursis põnevate innovatsiooniuudistega

Meie partnerid