President Kaljulaid külastas inimkeskse IT-arenduse ettevõtet Trinidad Wiseman

17. oktoobril külastas president Kaljulaid Tallinnas Tehnopoli kompleksis asuvat IT-ettevõtet Trinidad Wiseman, mis tegeleb inimkesksete süsteemide projekteerimise, teenuste disaini ja arendusega.

Pärast ettevõtte ringkäiku andis selle kasvust, tegemistest ja töökultuurist ülevaate Trinidad Wisemani tegevjuht Ander Tenno, kelle sõnul on tegemist töötajasõbraliku ettevõttega, kus tarkadel ja iseseisvatel inimestel on hea töötada.

“Oleme algusest peale võtnud lähenemise, kus inimesi hinnatakse selle järgi, kui head nad oma töös on ning jätnud kõrvale traditsioonilise hierarhia. Trinidad Wiseman on lame organisatsioon, kus juhtide põhirolliks on töötajatele toetava keskkonna pakkumine,” mainis Tenno.

Ettevõtte kasutajakogemuse suuna juht Hegle Sarapuu-Johanson rääkis kohtumisel inimkeskse disaini aktuaalsetest teemadest, sh nii positiivsetest kui negatiivsetest aspektidest. Tema sõnul on positiivne, et lõpuks ometi on Eestis võimalik saada interaktsioonidisaini alast kõrgharidust ka Eestis.

Sarapuu-Johansoni sõnul toodeti Eestis pikka aega massiliselt e-teenuseid, kuid täna tuleks küsida, kelle me oleme tegelikult välja jätnud oma e-riigist. Ta juhtis tähelepanu, et digitaalsest ühiskonnast on kõrvale jäänud nii vanurid, erivajadustega inimesed kui ka kooliõpilased.

“Paljud on kuulnud juurdepääsetavusest ehk WCAG 2.0 nõuetest ning avalikule sektorile on selle järgimine kohustuslik, kuid siiski alla 10% neist vastab minimaalsetele nõuetele. Kuna avalik sektor on suuresti teenäitaja, siis tuleb sellega tõsisemalt tegelema hakata,” rääkis Sarapuu-Johanson. Lisaks tõi ta välja, et süsteemide inimsõbralikkus tervikuna on tegelikult mõõdetav ja selle parendus jälgitav ning täna on olukord, kus asutused ei tea, kui head või halvad nende kasutajaliidesed tegelikult on.

President Kaljulaidi sõnul on oluline arutada ka selle üle, kui nutikaks ja iseseisvaks teenused ja infosüsteemid üldse disainida saab. “Põhimõtteliselt oleks ju kena, kui e-riigis käimine oleks nagu kodulähedasest toidupoes läbi astumine, kus müüja juba teab ilma küsimata, millist saia ja mitu pakki piima sa ostad. Küll aga tuleb selleks maha pidada laiem ühiskondlik arutelu, kas inimestel peab olema ka võimalus end sellest süsteemist välja lülitada ning kus ja kuidas seda sel hetkel teha ning see on väga keeruline ja põhimõtteline küsimus,” ütles president Kaljulaid kohtumisel Trinidad Wisemani juhtidega.

Trinidad Wiseman on Eesti juhtivaid kasutajakogemuse disaini, inimkeskse arenduse ja ärianalüüsi ettevõtteid, kelle klientide hulka kuuluvad muuhulgas Tallink, City24, Tallinna Kaubamaja, Elisa, Telia, Bigbank, Hooandja, erinevad arendusettevõtted, Tallinna Ettevõtlusamet, EL institutsioonid Luksemburgis, Sloveenias ja Iirimaal ning paljud Eesti ministeeriumid ja muud riigiasutused.

Meie partnerid

Ole kursis põnevate innovatsiooniuudistega