fbpx

Põhjused, miks tervise digitaliseerimine on oluline meie kõigi jaoks

Tervisetehnoloogia või ka digitaalne tervis tähendab tehnoloogia kasutamist tervisevaldkonnas, et pakkuda kiiremat arstiabi ja efektiivsemat broneerimis- ja maksmisvõimalust. Kuna e-riigis on paljud teenused digitaalseks muutunud või muutumas, ei saa sellest välja jääda ka tervise valdkond. Kuivõrd see valdkond on suuresti seotud inimeste isiklike andmetega, võib teenusepakkujal olla keeruline kliente leida ja seda valdkonda populariseerida. Ühelt poolt tekitab küsimusi andmete privaatsuse tagamine, millest saad lähemalt lugeda  SIIT, teisalt tekib küsimus, kuidas terviseteenuste digitaliseerimine meie heaolu suurendab?

Tervisetehnoloogial on väga oluline panus inimeste kogemuste parandamisel terviseteenuste puhul. Ettevõtte MinuDoc asutaja Tarmo Pihl on öelnud, et esmatasandi meditsiinis on võimalik 60-70% teemadest lahendada digitaalsete lahendustega. Sellest, kuidas digitaalsed lahendused saavad meditsiinis abiks olla juba täna ning milline võiks välja näha tulevik, saab vaadata siit.

Miks aga tervisetehnoloogia on niivõrd oluline?

  1. Juurdepääsu tagamine terviseteenustele. Digitaliseerimise abil on lihtsustatud andmetele ligipääs ning arstidel on võimalik näha patsiendi ravikaarti ja tema varasemat haiguslugu. Patsientidel on aga võimalik broneerida kui ka läbi viia sessioon online-s ning vältida sellega pikki järjekordi ja saada kohest professionaalset nõustamist.
  2. Tervishoiuteenuste kvaliteedi parandamine. Teenuse kvaliteet paraneb, sest tänu ootejärjekordade lühenemisele on võimalik saada kiiremini arsti vastuvõtele, mis aitab kaasa haiguste varajasele avastamisele. Lisaks sellele, et aegu saab kiirelt broneerida, muuta või tühistada on digitaalsete lahenduste abil võimalik suhelda ka chatbot’iga, näiteks Mediktor, mis vastavalt probleemi tõsidusele annab kas ise vastuse või soovitab pöörduda arsti poole. Kõik teenused tervise valdkonnas digitaliseeritavad ei ole, sest vajavad personaalset lähenemist ja vahetut kontakti.
  3. Kulude kokku hoidmine. Digitaliseerimisel vähenevad nii otsesed kui ka kaudsed kulud. Esiteks jääb ära sõitmiskulud, mis piirdubki ainult sessioonile kuluva ajaga. Teiseks hoiavad digiteel tehtud broneeringud kokku nii patsiendi kui ka õe aega. Arsti tööaeg kulub endiselt, kuid ukse taga olev järjekord lüheneb ning online kohtumised vähendavad tühjade broneeringute tekkimist.

Kes neid teenuseid pakuvad?

Suurt keskset süsteemi pakub riik – nii Haigekassa, Sotsiaalministeerium kui ka Tervise ja Heaolu Infosüsteemide Keskus. Haiglate ja IT ettevõtete koostöö aitab kaasa tootearendusele, sest haiglad pakuvad testimisvõimalust ettevõtete poolt pakutavatele lahendustele. Hästi oluline on ka startuppide tegevus, sest kesksele süsteemile lisaks on vaja saada kasutajasõbralikke lahendusi, mis looksid väärtust keskse süsteemi peale ning just startupid toovad laia e-tervise valdkonna mugavate ja kasutajasõbralike teenustega inimestele ligemale.

Kes on sihtrühm?

Tervisetehnoloogia puudutab meid kõiki, sest tehnoloogialahendused ei ole ainult seadmed. Digilahendused muudavad sujuvamaks erinevad teenused nagu nõustamine, broneerimine või retsepti kirjutamine ning on seetõttu mugav ja praktiline nii teenuse pakkujale (arstid, õed) kui ka lõpptarbijale (patsiendile).

Kuigi tervisetehnoloogia eeldab kasutajates harjumuste muutmist, on selle kasutajate arv suurenemas, sest inimesed on harjunud oma igapäeva elus tehnoloogiat kasutama, küll aga teistes valdkondades nagu näiteks jagamismajandus. Lisaks on inimesed hakanud rohkem huvi tundma oma tervisest, huvitudes tervislikust toitumisest ning liikumisest.

Teaduspark Tehnopol on tervisetehnoloogia klastri Connected Health juhtiv partner ning klastri missiooniks on Eesti tervisevaldkonna ettevõtete globaalse konkurentsivõime suurendamine kasutades tehnoloogiast, ettevõtluskeskkonnast ja koostööst johtuvaid võimalusi.

Ole kursis põnevate innovatsiooniuudistega

Meie partnerid