Applysise asutaja Shalva Avanashvili: kliendi mõistmine on edu saavutamise võti

28. septembril toimus Tehnopolis uue Eestis tegutseva idufirma Applysise avaüritus. Applysis on üks esimesi Startup Inkubaatori programmi esimeses kohordi meeskondi, mis alustas tegevust 2020. aasta aprillis. Ettevõtte asutaja Shalva Avanashvili jagas meiega oma mõtteid iduettevõtlusest.

Millega teie ettevõte tegeleb?

Applysis on andmeanalüütika tööriist, mis aitab mobiilirakendusi omavatel ettevõtetel analüüsida klientide tagasisidet vaid minutitega. Tehisintellekti abil tuvastame tagasisidest konkreetsed probleemid ja nõutavad funktsioonid.

Praegusel ajal kulutavad suured ettevõtted nagu Swedbank, Pipedrive, Transferwise ühe ülevaate analüüsimiseks keskmiselt 1,7 minutit. Seega, arvestades tooteomaniku keskmist palka Euroopas, kulutab 5000 arvustust kuus saav ettevõte rohkem kui 4300 eurot ainult arvustuste analüüsimiseks.

Applysis pakub sellistele ettevõtetele veebiplatvormi, kus nad saavad otsida erinevaid iOSi või Androidi rakendusi omal valikul. Kogume ja analüüsime kõiki arvustusi ning mõne minuti jooksul saavad ettevõtted andmete põhjal teada väljavaadetest arengusuundadeks, konkreetsetest probleemidest, klientide muredest ja nende vajadustest.

Lisaks sellele annab Applysis ettevõtetele võimaluse analüüsida konkurente ja võrrelda funktsionaalsusi, et mõista, miks nende konkurendid on paremad ning millele peaks ettevõte rohkem keskenduma.

Mis tehnoloogia sellise lahenduse taga on?

Selleks, et anda ettevõttele võimalikult head, konkreetsed ja ülevaatlikud tulemused, kasutame masinõpet paljudes platvormi osades.

  1. Klientide arvustuste positiivsuse hindamiseks kasutame meeleolu analüüsi.
  2. Liigitame iga arvustuse viide kategooriasse:
    1. Veateade
    2. Funktsiooni hindamine
    3. Funktsiooni taotlus
    4. Kiitus
    5. Muu

3. Kogu mõte on anda ettevõttele lihtne liides klientide probleemide mõistmiseks ja arusaamiseks, mida ettevõtelt oodatakse.

Oma isetehtud tehisintellekti mudelitega tuvastame ülevaadetes konkreetsed funktsioonid ja mõõdame selle funktsiooni üldist positiivsust. Näiteks kui kasutaja räägib, et tal on probleeme piltide üleslaadimisega, siis tuvastame selle nii, et iga kliendi hääl ja nende probleemid edastatakse ettevõttele.

Kust tuli idee sellise ettevõtte asutamiseks?

Olen olnud iOS-i arendaja kuus aastat ja töötanud vähemalt viie mobiilirakenduse projektiga. Nende projektide ühine väljakutse oli, et me arendajate, tooteomanike või kliendirahulolu meeskonnajuhtidena pidime PlayStore’ist, AppStore’ist kasutajate tagasisidet koguma ja analüüsimiseks ühte Exceli faili kokku panema. Eesmärgiks oli välja selgitada, milline funktsioon töötab ja milline mitte. See protsess toimus täielikult käsitsi, oli loomult korduv ning seetõttu ka vigadealdis.

Magistriõpingute ajal Tartu Ülikoolis valisin teadustöö teemaks “Arvustuse rakendusega juhitud soovitajasüsteemi”, mis käsitles ülevaadetes konkreetsete tunnuste tuvastamist. Pidades silmas ennemainitud probleemi ja magistritöö lahendust, mõtlesin, miks mitte omada tarkvarateenust, mis lahendab kõik probleemid, millega olen oma töökogemuse jooksul kokku puutunud.

Miks on klientide tagasiside oluline?
Ühes uurimuses leiti, et üle 90% alustavatest ettevõtetest ebaõnnestub ja üks peamisi põhjusi on et nende toode ei sobi turule. See juhtub seetõttu, et enamik inimesi lahendab probleemi, mida pole üldse vaja lahendada. Selle asemel peaksid edu saavutamiseks ettevõtted üritama saada võimalikult palju teavet oma olemasolevatelt või potentsiaalsetelt klientidelt.

Seega on edu saavutamise võti kliendi mõistmine! Sestap on ka klientide tagasiside nii väärtuslik. Heale ideele tulemine on tore, kuid veel parem on idee, mis lahendab kliendi probleemi.

Kui palju pööravad ettevõtted tagasisidele tähelepanu?

Viisime enne platvormi väljatöötamist mitu turu-uuringut. Uuringute käigus selgus, et paljudes ettevõtetes analüüsitakse klientide tagasisidet põhjalikult, mis aitas meil arvutada keskmised analüüsikulud. Kuid üllatuslikult oli ettevõtteid, kes ei pööra tähelepanu Google’i ja Apple Store’i ülevaadetele. Pidades neid ettevõtteid silmas, pole Applysise eesmärk ainult aidata ettevõtetel analüüsida klientide tagasisidet, vaid ka näidata kõigile, kui palju teavet võib üks ülevaade sisaldada ning miks peaks seda analüüsima.

Kuidas sattusite Tehnopol Startup Inkubaatorisse?

Olime Ajujahi saates, kus pääsesime 30 parema meeskonna hulka. See oli vinge kogemus. Osalesime kahel korral ka Prototronis, kuid kahjuks ei saanud me kummaski rahalist investeeringut. 2020. aasta Tartus toimuva Startup Day ajal rääkisin Startup Inkubaatorite esindajatega ja ilmnes, et Tehnopol pakub kõike, mida me sel ajal vajasime: üks parimatest ekspertiisidest Eestis kasvamiseks, võimas võrgustik, investeerimisvõimalused ja tööruumid.

Milline kogemus oli hooaeg Startup Inkubaatoris?

Nüüd, mil programm on lõppenud, tunnen, et oleme toodet jõudsalt arendanud ning võin uhkelt ja kõhklemata öelda, et Startup Inkubaatoriga liitumine oli Applysise jaoks üks parimaid samme. Igal Startup Inkubaatori meeskonnal on oma mentor – see on inkubatsiooniperioodi suurim eelis. Vahetu suhtlemine Eesti parimate ettevõtjatega, kes on enam kui valmis aitama mis tahes valdkonnas, tekitab hämmastava tunde. Sa plaanid tulevikku palju enesekindlamalt.

Kas arvate, et Eesti on idufirmade riik? Miks?
Eesti, minu teine riik, aitab inimestel olla alateadlikult produktiivsem, loovam ja töökam paljudes valdkondades. Siinne keskkond on täis aktiivseid kohtumispaiku, kiirendeid, inkubaatoreid ja ettevõtjaid. Kui sul on idee, tekib suur kiusatus sellega tegeleda ja võimalikult palju edasi areneda ning lõpuks oledki startupi asutaja.

Isegi kui sa ei ela siin, annab Eesti parimad võimalused oma ettevõtte elektrooniliseks registreerimiseks ja kogu bürokraatia, mis on üllatavalt väheoluline, digitaalseks lahendamiseks. Vahel võib tunduda, et tegid olulise ülesande digitaalsel täitmisel vea, kuna see oli vaid paar klikki.

Mainisite, et Eesti on teie teine ​​riik. Mis on teie esimene riik? Mis teid Eestisse tõmbas?

Olen pärit Gruusiast, kolisin Eestisse juba 5 aastat tagasi. Magistriõpe oli peamine põhjus, miks ma siia tulin, ja see oli minu jaoks parim otsus. Sain palju teadmisi ja kogemusi, haridustase Tartu Ülikoolis on kõrgem kui Gruusias.

Kuidas võrdleksite Eesti startup-kultuuri Gruusia omaga?

Startup-kultuuri osas on Gruusia hakanud riiklike grantidega toetama kohalikke idufirmasid, mis on esialgu suureks abiks. Gruusial on suur potentsiaal, kuna seal on üsna head tehnilised ressursid, kuid ma ütleksin, et Eesti on selles valdkonnas rohkem teinud. Tahan rõhutada Gruusia ja Eesti suhet – mõlemad riigid on üksteise toetamiseks jaganud oma kogemusi ja teadmisi, mis teeb mind väga uhkeks!

Mida ütleksite inimestele, kes mõlgutavad oma idufirma loomise mõtet, kuid kõhklevad selle sammu tegemisel?

Annaksin kolm soovitust neile, kes mõtlevad iduettevõtte loomisele.

  1. Mul on Applysisega töötades olnud mitu rasket hetke, kuid kõige esimene oli kindlasti selle kallal tööle asumine. Esialgu pole kellelgi aimu, kuidas alustada, mistõttu peaks alustama kust iganes soovid, vahet pole. Vead on algusetapis vältimatud.
  2. Kui olete esimesed sammud teinud ja teil on juba aimu, millist probleemi te lahendate, rääkige kindlasti mõne kogenud ettevõtjaga, et uurida laialdaselt esinevate vigade kohta või vähemalt lugege selle kohta. Koostage kõrgel tasemel loetelu toimingutest, enne kui alustate intensiivsemat tööd oma startupiga.
  3. Igatahes tehke ära! Pole tähtis, kas teie startup on edukas või mitte, ettevõtluse kogemine on täiesti teistsugune maailm. Parandate ja omandate lisaks oma ametioskustele ka isiklikke oskusi. Lisaks sellele saate üle paljudest väljakutsetest, mis muudab teid inimesena tugevamaks.

Meie partnerid

Ole kursis põnevate innovatsiooniuudistega