Jaapan – sihtturg, mis eeldab kannatlikkust, kuid pakub pikaajalist potentsiaali

Jaapan – sihtturg, mis eeldab kannatlikkust, kuid pakub pikaajalist potentsiaali

24. aprillil toimus Tehnopolis põhjalik koolitusseminar “How to prepare for entering the Japanese market?”, mille eesmärk oli tutvustada Eesti tehnoloogiaettevõtetele Jaapani turule sisenemise eeldusi ja võimalusi. Koolitus korraldati rahvusvahelise koostööprojekti FINESTJAPAN raames, mille fookuses on Eesti ja Soome väikese ja keskmise suurusega ettevõtete toetamine Jaapani turule laienemisel. 

Seminari viis läbi Jaapanis baseeruv ärikonsultatsioonifirma CIRIOT Inc., kelle eksperdid andsid osalejatele detailse ülevaate Jaapani ühiskonnast, ärikultuurist ning praktilistest sammudest, mida on vaja arvestada, et Jaapani turule sisenemine oleks edukas. CIRIOT on tegutsenud alates 2016. aastast ning on nõustanud rohkem kui 120 klienti Jaapanis ja Euroopas, sealhulgas börsiettevõtteid ja idufirmasid. Ettevõtte teenused ulatuvad kasvustrateegiate nõustamisest ja turule sisenemise juhtimisest kuni kohalike müügikanalite arendamise ja teaduskoostööni. 

Üritus andis osalejatele võimaluse mõista, kui olulist rolli mängivad Jaapani ärikeskkonnas suhted, hierarhia ja kultuuriline sobivus. Esimene kontakt ei vii seal harilikult kiirete tulemusteni. Selle asemel oodatakse partnerilt kannatlikkust, austust ning soovi panustada pikaajalisse koostöösse. Usalduse saavutamine on määrava tähtsusega ning ilma selleta ei liigu protsess edasi – isegi kui toode või teenus ise on tehnoloogiliselt konkurentsivõimeline. 

Seminaril toodi välja, et Jaapani ühiskonnas põimuvad sügavalt juurdunud traditsioonid ja tänapäevane tehnoloogia, mille tulemusel on tekkinud turunišid, mis ootavad rahvusvahelisi koostööpartnereid. Näiteks digitaaltervise lahendused, eakate iseseisvat toimetulekut toetavad tehnoloogiad, rohetehnoloogia ning ringmajanduse teenused on valdkonnad, kus Eesti ettevõtetel on suur potentsiaal. 

Turule sisenemisel on oluline mõista, et detailidel on väga suur kaal. Tüüpilise turule sisenemise mudeli puhul eeldatakse kohalikku agenti või partnerit, kuid üha enam kaalutakse ka oma ettevõtte loomist Jaapanis. Seejuures on oluline meeles pidada, et äripartnerid pööravad tähelepanu kapitalile, ettevõtte struktuurile, varasematele edulugudele ning pikaajalisele pühendumusele. Tasub arvestada, et Jaapanis peetakse ka kolme aasta pikkust lepingut lühiajaliseks. 

Seminaril käsitleti ka Jaapani majanduse strateegilisi suundi. Riik investeerib ulatuslikult rohepöörde, digitaalühiskonna, tervisetehnoloogiate ja biotootmise valdkondadesse. Nende prioriteetide valguses on ettevõtetel, kes suudavad pakkuda innovatiivseid lahendusi, suur võimalus leida koostööpartnereid või kliente. Julgustati vaatama väljaspoole Tokyot – näiteks Osaka piirkonnas pakuvad kohalikud omavalitsused maksusoodustusi ja toetusi ettevõtetele, kes rajavad sinna oma esinduse või tootmisüksuse. 

FINESTJAPAN projekt toetab Eesti ja Soome ettevõtteid Jaapani turule sisenemisel kuni aastani 2026. Projekti raames pakutakse turu- ja ärikultuuri alaseid koolitusi, ekspordinõustamist ning kontaktivõrgustike loomist. Juba mais suundub esmane ettevõtete delegatsioon Jaapanisse, kuid sügisese ärimissiooni jaoks on veel mõned kohad saadaval. See on suurepärane võimalus testida oma ideid ja luua suhteid kohapeal. 

Lisainfo ja osalemissoovi korral palume ühendust võtta Anu Puusaagiga (anu.puusaag@tehnopol.ee).  

Projekti rahastab Interreg Central Baltic programm. 

Meie partnerid

Ole kursis põnevate innovatsiooniuudistega