Mida arutati Innovatsiooniliidrite klubi kolmandal üritusel?

2020. aasta viimane Innovatsiooniliidrite klubi üritus jagas praktilisi nõuandeid, kuidas innoveerida ettevõtte sees ja kuidas teha seda koostöös väliste partneritega. Esimene paneel keskendus innovatsioonitoru- ja strateegia loomisele ning moderaator SEB Balti äriarenduse strateegiajuhi Andra Altoaga vestlesid Häirekeskuse peadirektor Kätlin Alvela, Orkla Eesti turundusdirektor Annika Oja ja Tallink Grupi rahvusvahelise kaldakaubanduse juht Katre Kõvask. Koostasime üritusel toimunud diskussioonist huvilistele tutvumiseks lühikokkuvõtte.

Täismahus ürituse kokkuvõte on ligipääsetav vaid Innovatisooniliidrite klubi liikmetele. Loe lähemalt klubi kohta siit!

Kuidas on innovatsioonistrateegia seotud ettevõtte äristrateegiaga? 

Kriis on vaat et kõige kiirem innoveerija. Sellega oli nõus Katre Kõvask, kes ütles, et Covidi-ajastu on õpetanud Tallinki oma äri(võimalusi) värskete silmadega vaatama. Ja kaldakaubanduse kasvatamine oli kahtlemata prohvetlik samm. Lisaks duty-free võimaluste laiendamisele õnnestus grupil saada endale õigused esindada Balti riikides Burger Kingi restorane. “Lepingut allkirjastades võtsime eesmärgiks avada 2020. aastal kaheksa restorani. See on olnud üks okkaline teekond, aga meil õnnestus ka kõik kaheksa avada,” rääkis Kõvask. 

Kõvask, kes on kogenud (turundus)juht ja töötanud nii toiduaine-, farmaatsia-, turismi kui jaekaubanduse valdkonnas tõi välja, et kõiki tema töökohti ühendabki punase joonena suhtumine: “Innoveeri või sure!” 

Ülalt alla või alt üles – kus asub suurim innovatsiooni allikas?

Paneeli vedanud Andra Altoa rõhutas innovatsioonitoru olulisust. “Innovatsioon ei ole ainult ideed, julgus ja palju katsetamist. Küsimus on selles, kuidas seda struktureeritud viisil teha. Selleks, et saavutada edu, on vaja müra seest noppida üles õiged signaalid ja innovatsioonitoru tähendabki selle protsessi struktureerimist.”

Orkla Eesti turundusdirektor Annika Oja sõnul kasutatakse kõigis Orkla ettevõtetes ja ärivaldkondades Robert G. Cooperi Stage-Gate süsteemi.

Innovatsioon väliste partneritega – kuidas olla selles koostöös edukas? 

Innovatsiooniliidrite klubi ürituse teist paneeli vedas klubi partner Mart Maasik ning selles jagasid väliste koostööpartnerite toel tehtava innovatsiooni retsepte Combient Foundry asepresident Lauri Lehtovuori ja Husqvarna kiirendatud innovatsiooni direktor Anna-Karin Lindblom. 

Husqvarna kiirendatud innovatsiooni direktor Anna-Karin Lindblom rääkis paneelis, et Husqvarna on hea näide, kuidas pika ajalooga ettevõte on tegelikult olnud pidev innovaator. “Alates relvade valmistamisest Rootsi kuningale kuni praeguse portfellini, kus lõviosa moodustavad välirobootika masinad.”

Husqvarnas töötatakse innoveerides kolme olulise tööriistaga:

Uute võimaluste testimine, järgides kolme aspekti:

  1. Tehnoloogia pakutavad võimalused
  2. Ärivõimalused
  3. Kasutaja ja kliendi väärtused

= MVP

Strateegia ja visiooniga ühenduse loomine

Siia alla läheb mistahes ärivaldkonna või tootesarja tegevusplaan. Veenduge, et iga sammuga loote väärtuslikku panust kliendikogemusse.

Avatud innovatsioon

Siia alla käib õigete partnerite leidmine – nii tehnoloogia kui ka uute ärivõimaluste vaatest. “Siin muutuvad üha olulisemaks võrgustikud, et avatud innovatsiooni võimalikult tõhusalt teha. Combient näiteks on meie jaoks üks neist olulistest võrgustikest,” rääkis Anna-Karin Lindblom

Tegemist oli kolmanda eduka üritusega Innovatsiooniliidrite klubi sarjas. Rohkem infot klubi tegevuste ja liikmeks astumise kohta leiab kodulehelt.

Ole kursis põnevate innovatsiooniuudistega

Meie partnerid