Innovatsiooniliidrite klubi x SEB Kasvuprogramm: Tuleviku majandustrendid

Innovatsiooniliidrite klubi korraldas koos SEB kasvuprogrammiga ühisürituse tuleviku majandustrendide teemal, et rääkida teemal “Kuidas saame strateegiliselt juhtida uute teenuste, ärimudelite ja protsesside arendamist?”

Ürituse galerii leiad SIIT.

SEB andis mai lõpus toimunud üritusel ülevaate digipöörde suundadest ja majandustrendidest. Innovaatilised ettevõtted Helmes, Astro Baltics ja MyDello arutlesid finantssektori digitaalsete arengute üle, andes ülevaateid innovatsiooniprojektidest ning jagades praktilisi näiteid ja koostöövõimalusi.

Ürituse avas SEB digipanganduse juht Edward Rebane, misjärel andis ta avasõnad teadus- ja ärilinnaku Tehnopol äriarenduse juht Martin Goroško. “Oleme Innovatsiooniliidrite klubi üritusi korraldanud vähemalt kaks aastat ja see on seni suurim üritus,” ütles ta.

“Meil pole Eestis mitte ainult tõeliselt elujõuline startup-ökosüsteem, vaid endiselt on väga palju innovatsiooninäljas suurkorporatsioone ja avalik-õiguslikke organisatsioone,” ütles ta ja märkis, et “sellepärast tõime kokku suured era- ja riigiettevõtted ning erinevaid sektoreid, millest alates on meist saanud üks suurimaid innovatsiooni poole püüdlevaid kogukondi. See kõik seisneb üksteiselt õppimises, üksteisega suhtlemises, parimate tavade ülevõtmises ja nende rakendamises; see puudutab nutikaid investeeringuid, tulevikku investeerimist, koostööd idufirmadega jne.

Digitaliseerumine ja seejuures isiklikuks jäämine

Edward Rebane ja SEB digimüügi ja automaatika juht Märten Liinat tutvustasid SEB ajalugu ja rääkisid panga digimuutusest. Nende eesmärk on olnud kahekordistada oma digitaalset müüki, kuid kuidas saab vana ja üsna konservatiivne pank seda teha ilma vastupidise tulemuseta? Vastus on “kasutades pärandit oma eelisena”.

Edward ja Märten rääkisid sellest, mida seni panga digitaliseerimiseks tehtud on. Nad selgitasid proaktiivset kliendisuhtlust, kaasaegseid digikanaleid ja digitaalseid tooteid ja STP-d. Digitaliseerimise kõige olulisem aspekt on Edwardi sõnul siiski inimesed.

“Hea plaan ei tähenda alati, et sõit tulemuseni on sujuv,” ütles Märten. Olenemata ettevõttest on kõigil oma nii-öelda üheksa põrguringi ja oma võitlused (näiteks konservatiivne ajalugu, nagu vanal pangal). Ta selgitas, et neil on aastate jooksul olnud palju ideid, kuid suurem osa neist on takerdunud IT- ja äriarendusressursside taha.

Lõpuks õnnestus neil teha päris lihtne “vajaduste puu”, küsides klientidelt, milliste kitsaskohtade ja muude probleemidega nad on kokku puutunud ning pärast selle uuringu tegemist said nad järeldada:

  • tuleb personaliseerida pakkumisi ja suhtlust;
  • ülesandeid ja sisu on vaja automatiseerida;
  • peab õppima kanalite vahel orienteeruma.

Täispikka blogilugu loe siit: innovatsiooniliidrid.tehnopol.ee/innovatsiooniliidrite-klubi-x-seb-kasvuprogramm-tuleviku-majandustrendid

Meie partnerid

Ole kursis põnevate innovatsiooniuudistega