PowerUp!2018 rohetehnoloogia trendidest – kuidas elektrimootorite areng meid mõjutab?

EIT Innoenergy PowerUp! tutvustab blogipostituste seeriat rohetehnoloogia trendidest, nendega kaasnevatest muutustest ning parimatest praktikatest.

Elektriomootorite arendamine ja kasutuselevõtt on üks levinumaid rohetehnoloogia trende, mis ei aita ainult keskkonnaprobleeme leevendada, vaid mõjutab otseselt kõiki kodanikke ja majandussektorit üldiselt.

Hiina autotootja Geely, mille omanduses on muuhulgas ka rootslaste Volvo, teatas, et alates 2019. aastast on kõik nende uued mudelid kas elektri-, hübriid-, või elektri- ja diiselmootoriga. Juba järgmise kümne aasta jooksul kavatseb Volvo toota miljon elektrisõidukit ning olla esimene autode suurtootja, kes loobub bensiinimootoriga autodest. Saksa kontsern Daimler kavatseb 2022. aastaks turule tuua kümme uut elektriliselt töötavat Mercedes-mudelit ning prognoosib, et see moodustab 20% – 25% nende sõidukite kogumüügist.

Põhiline tegija, kellele elektrisõidukite valdkonnas enim viidatakse on kahtlemata Tesla. Kui Elon Musk oleks jätkanud ülikallite elektrilimusiinide tootmisega, ei oleks nad tõenäoliselt sellist tuntust saavutanud. Olukord muutus, kui ta alustas oma esimese masstoodangu elektriauto – Tesla Model 3 – seeriatoodangut. Põhivarustuses maksab see 35 000 $ (pool esimese Tesla Model S hinnast) ja elektriauto ostmisel saavad ameeriklased oma tulumaksust maha arvata 7500 $.

Võttes arvesse elektriautode ülemaailmset arengut, on nende müük kasvanud üle 1 miljoni (2015. aastaga võrreldes oli see 450 000 ja 2016. aastal 700 000) – see tõstatab aga küsimusi täiendava infastruktuuri kohta. Tesla lubas 2017. aasta lõpuks kahekordistada oma ülemaailmset kiirlaadijate võrku ning järgmisel aastal veel 50%-100% võrra. Kuid kõik see vajab märkimisväärseid vahendeid. Mõnede allikate kohaselt maksab üks superlaadimisjaam umbes 250 000 $ ja pole üllatuseks, et uued Tesla omanikud ei saa enam elektriautosid tasuta laadida. 

UBSi investeerimispanga analüütiku Colin Langana sõnul on keskmine Tesla laadimise aeg umbes 30 minutit, kütusepaagi täitmisele kulub vaid 4 minutit. Et Tesla saaks üldse sisepõlemismootoriga autodega konkureerida, peavad nad praeguse ajamäära säilitamiseks investeerima 1,9 milj $, lisaks 2,7 milj $ oleks vaja investeerida, kui nad tahaksid seda aega vähendada 22 minutini ning 7,5 milj $, kui nad soovivad saavutada kütusepaagi tankimiseks kuluva samaväärse aja ehk 4 minutit.

Mõned analüütikud märgivad siiski, et 10 aasta jooksul muutuvad need investeeringud mõttetuks, sest tehnoloogia areng kiirendab sotsiaalseid muutusi ja toob kaasa auto omamise nõudluse vähenemise. Lisaks areneb lähitulevikus isejuhtivate sõidukite valdkond, mis omakorda muudab maanteetranspordi tõhusamaks ja energiasäästlikumaks. 

Kui sul on idee, mis on seotud mobiilsuse, energiasäästlikkuse, küberkaitse, targa linna või mõne muu rohetehnoloogia valdkonnaga, siis kandideeri Kesk – ja Ida- Euroopa äriideede konkursile PowerUp! 2018! Parimatele ideedele 45 000 € väärtuses auhindu, 150 000 € finantseeringu võimalus, rahvusvahelised mentorid ja tipptasemel koolitused. Kandideerimise tähtaeg 19. aprill! Vaata lisa www.powerup.innoenergy.com.

(Allikas: powerup.innoenergy.com)

Meie partnerid

Ole kursis põnevate innovatsiooniuudistega