Innovatsiooniliidrite klubi töötoas jagati innovatsiooni mõõtmise ja äri kasvatamise põhitõdesid

14. aprillil toimus Innovatsiooniliidrite klubi innovatsiooni töötuba, kus jagati palju praktilist infot innovatsioonitegevuste mõõtmise ja oma äri tõhusa kasvatamise kohta. Töötubasid juhendasid Mart Maasik, Markko Karu, Andres Haavel ja Alar Kolk.

Töötuppa olid kogunenud 16 ettevõtte tiimid – nii korporatsioonide kui iduettevõtete esindajad. Iga osalev tiim sai oma ettevõtte kontekstis läbi teha ülesanded, mis aitasid läbi mõelda ja kirjeldada toote- või teenusearenduses määrava tähtsusega kliendiprofiili, kliendi vajadusi, vastavalt toote või teenuse väärtust loovaid aspekte ning turgusid, kuhu arendatava toote või teenusega siseneda. EpiProduxi tööriista abil määratleti valideerimiseksperimente, mis on seatud eesmärkide täitmiseks ja selleks püstitatud hüpoteeside kontrollimiseks vajalikud.

Õnnestumiste üle on vaja samuti juurelda

Ürituse juhatasid sisse klubi üks vedajatest Mart Maasik ning kogenud disainer-konsultant ja ettevõtja Markko Karu. Klubi on tänaste liikmete küpsuse ära hinnanud ja saanud pildi, milliseid oskusi klubis arendada soovitakse. “Käesoleva töötoa ja klubi laiem eesmärk on innovatsiooni elluviimise võimekust tõsta,” rääkis Maasik.  

Markko Karu meenutas, et tema töö on teda viinud kokku väga erinevatel tasemetel olevate ettevõtetega. “Meil, eestlastel, on väga palju skepsist ja talupojamõistust, mis ei luba meil selliste eksperimentidega pikalt tegeleda,” ütles Karu. “Disainil on samasugune häda nagu innovatsioonil. See mõiste sisaldab väga palju erinevaid tegevusi. Protsessi disainer on väga erinev disainerist, kes kujundab näiteks kirjatüüpe – kaks disainerit saavad kokku ja neil pole tegelikult millestki omavahel rääkida. Esimene töö, mida innoveerima hakates tuleb teha, on ära tunda, millises kohas me oleme oma jutuga. Tuleb luua teekaart, kuhu me liigume.”

Innovatsiooni mõõdikud ja nende rakendamine

Andres Haavel ettevõttest Empowerment rääkis innovatsiooni mõõdikutest ja nende rakendamisest. Haavel alustas mõttega, et mõõdikutest üksi pole kasu, kui neid ei kasutata ja nende alusel otsuseid ei tehta. 

Empowerment tegeleb igapäevaselt sellega, et aitab juhtidel mõista, mis on nende ettevõtte kultuur, kuidas seda mõõta ja rakendada sellisel moel, et ettevõte suudab saavutada oma ambitsioonikad eesmärgid. 

“Kui ettevõtteid analüüsida, siis kurb fakt on see, et vaid 17% juhtidest on kindlad selles, mida nad peaksid mõõtma. 75% juhtidest teab, et nende edu võti sõltub sellest, kas meeskond on suuteline tulemust koju tooma, aga vaid 20% tegeleb sellega teadlikult. See selgitab ka, miks alustavatest ettevõtetest vaid 4% suudab end kasvatada suuremaks kui miljon dollarit,” rääkis Haavel. 

Rohkem infot klubi tegevuste ja liikmeks astumise kohta leiab kodulehelt.

Meie partnerid

Ole kursis põnevate innovatsiooniuudistega