Sõnumite kasutusest digilahendustes kirjutab Direct Messengeri turundus-ja müügijuht Meryl Villemsaar

Miks SMS veel surnud ei ole?

SMS sõnumite kadumist seoses muude udupeenete tehnoloolgiliste lahenduste nagu RCS ja chatapps pealetungiga on ennustatud juba pikemat aega. Hoolimata sellest, et tehnika areneb meeletu kiirusega ning alternatiivseid kommunikatsioonikanaleid on tekkinud nagu seeni pärast vihma, on SMS sõnumi osa selles ikka veel märkimsväärne, suuresti tänu oma lihtsusele, töökindlusele, paindlikkusele. Vähem oluliseks ei saa pidada fakti, et SMSide vastuvõtmise rakendus on olemas kõikides mobiiltelefonides, tehes sellest parima viisi olulise teabe edastamiseks.

Ettevõtetele on loodud tohutu hulk erinevaid tarkvaralisi lahendusi igapäevase äritegevuse lihtsustamise ja kaasajastamise tarvis. Mitmed sellised digisüsteemid sisaldavad endas sõnumisaatmise funktsiooni, mida kasutatakse nii ettevõtete sees kui ka kliendisuhetes. Sõnum sobib ideaalselt asutusesisese kommunikatsiooni kanaliks. Igapäevase töö hõlbustamiseks saab sõnumi teel saata erinevaid numbrinäitajaid, koode, kinnitusi, ülesandeid. Näitena võib tuua logistikud, kes saadavad autojuhtidele laadimiskohtade aadresse just sõnumi teel. Juhul, kui tegemist on suure ettevõtte või asutusega saab olulisi ajakriitilisi teadaandeid edastada edukalt töötajate mobillidele. Samamoodi kasutatakse teavitusi kliendisuhetes – arvete maksmise meeldetuletused, teavitused tellimuse saabumise kohta, teavitused kliendikaardi aegumisest. E-kaubanduses on SMS täiesti asendamatu vahend. Kuna klient sooritab ostu täiesti iseseisvalt, on tema abistamiseks enamasti automatiseeritud sõnumid, mis muudavad kogu ostuprotsessi usaldusväärseks ja mugavaks.

SMS-tehnoloogia kasutamine tervishoius on väga laialdaselt kasutatav, sest see on kõige lihtsam ja tõhusam suhtlusviis patsientidega. Automatiseerides kohtumiste broneerimissüsteemid, saavad tervishoiuteenuste osutajad säästa aega ja raha, kasutades patsientide vastuvõttude jaoks SMS-teateid. Pikad ravijärjekorrad ja kiire elutempo tingivad olukorra, kus inimesed kipuvad planeeritud kohtumisi unustama. Meeldetuletuste saatmine tulevase vastuvõtu tarvis otse patsientide telefonidele tagab, et nad on teadlikud konsultatsiooni ajast, kuupäevast ja asukohast. Probleem lahendatud!

Ilmselt me keegi ei kujuta enam elu ette ilma teavitusteta. Kui viime oma auto teenindusse, riided pesumajja või arvuti remonti, siis ootame, et meile saadetakse info selle kohta, kui me võime neile järgi minna. Kõige mugavam vahend selleks on SMS. Sõnumiteksti pikkus on piiratud, mis räägib selle kasuks, sest teadmine, et tekst on lühike ja tähtis, sunnib meid seda läbi lugema. Seega sobib SMS teavitus kõige paremini lühikese ent olulise teabe edastamiseks konkreetsele isikule. Muidugi eelistab mõni oma kliendile helistada, ent seda ei saa pidada mõistlikuks keskmisest suurema teenindusettevõtte puhul, kui päevas on tarvis teavitada sada või enamat klienti.

SMS võib tunduda aegunud tehnoloogiana, aga tegelikkuses mängib võtmerolli kõige moodsamate digilahenduste omavahelises suhtluses. Laialdaselt kasutatakse SMSe serverite tööprotsesside toimimise kontrollimiseks. Juhul, kui näiteks server on maas ning määratud aja jooksul ei ole uuesti üleval, saadetakse vastav sõnum telefonile. Nii saab vajadusel edukalt jälgida serverite kõiki tööprotsesse. Tõeliselt mugav lahendus süsteemi haldajale, kes magab ilmselt öösel rahulikumalt, teades, et kõik toimib. Kasutame meiegi juba pikki aastaid sõnumiteenuse süsteemi töökorras hoidmise tagamiseks just SMS teavitusi, kuna meie teenus peab toimima katkematult.

Online turvalisuse tagamine on jätkuvalt kuum teema. Aasta tagasi teatas Riigi infosüsteemi ameti intsidentide lahendamise osakond (CERT) ligi 200 000 eestimaalase sotsiaalmeedia konto paroolide lekkimisest, mis oli toimunud mitme aasta vältel. Alles hiljuti rääkisid tuntud sotsiaalmeediamõjutajad, kuidas nad oma Instagrami kontost ilma jäid ja selle tagasisaamiseks häkkerile lunaraha olid sunnitud maksma. Need juhtumid, mis meediasse või politseisse jõuavad on vaid jäämäe tipp, tegelikult tuleb taolisi turvalisusega seotud juhtumeid ette kordades rohkem. Seepärast võetakse järjest enam kasutusele 2-astmelist autentimist võimaldavaid lahendusi. See ei ole üksnes pankade või finantsasutuste teema, vaid sellise lahenduse pakkumise peale võiksid mõelda kõik ettevõtted, mille veebikeskkondadesse inimesed sisse logivad. Üks parimaid variante on SMS kinnituskoodid, mida kasutavad ka Google, Twitter, Facebook, sest see ei nõua kasutajalt eraldi seadistamist vaid seda saab kergesti aktiveerida. Mõte seisneb selles, et kontole ligipääsemiseks tuleb lisaks kasutajanimele ja salasõnale sisestada ka SMSiga saabunud numbrikombinatsioon.

Sõnumiteenust on võimalik rakendada tehnoloogia kõikides arengusuundades ning see trend on pigem tõusuteel. Mitmed juba loodud ja loodavad digilahendused sisaldavad SMSide saatmise funktsiooni, kas tehnoloogia töökindluse tagamise vajadusest lähtudes või on see tingitud ettevõtete ja nende klientide vastastikuse suhte efektiivsuse ja turvalisuse tõstmise püüdest. Kindel on see, et SMS aitab aega, raha ja muid ressursse kokku hoides luua lisaväärtust kogu kommunikatsiooni edukamaks toimimiseks.

Direct Messenger OÜ tegeleb ettevõtetele sõnumisaatmise teenuse ja tarbijakampaaniate tehniliste lahenduste pakkumisega aastast 2010. www.messenger.ee  kontakt: meryl@messenger.ee

Meie partnerid

Ole kursis põnevate innovatsiooniuudistega